Alfa Romeo история

Alfa Romeo стартира през 1910 г. като Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, произхождаща от компанията Societa Italiana Automobili Daracq, филиал на френска автомобилна компания. Първите коли са били най-вероятно базирани върху основата на френските, но скоро A.L.F.A. прави свои собствени, конструирани от Джузепе Мероси. Производството продължава с три основни модела Alfa Romeo използващи двигатели с обем 2 413 куб.см (15 конски сили, 20 км/час), 4 084 куб.см (20 к.с., 30 км/час) и 6 082 куб.см (40 к.с., 60 км/час), но тъй като финансовата ситуация не е била много добра, през 1915 г. концернът се откупува от Никола Ромео. Производството на Alfa Romeo спира по време на Първата световна война, заместено от по-необходими продукти, но през 1918 г. започва отново с вече подобрените модели от преди войната, под името ALFA ROMEO.Първата Alfa Romeo създадена от новата фирма е G1 през 1920 година. С някои промени в двигателя през 1921 г. излиза и G2. През 1922 се представя RL серията.Тези Alfa Romeo,  са последните конструирани от Merosi.През 1923 г. Jano започва да работи за Alfa Ромео и първата му кола е успешният модел от Формула 1, наречена P2, a скоро следват и серийните модели.
През 1931 г. Alfa Romeo пуска и новата 2,3 литрова 8C с форсиран редови двигател. Произвеждат се три серии от 1931 г. до 1934 г. Състезателните коли от този тип са известни под името Monza, след техният първи успех на едноименната писта.
Jano e заместен в Alfa Romeo от Trevisiian, който от 6С 2300 разработва 6С 2500, която продължава да бъде произвеждана и през войната (дори и в по-малко бройки), до представянето през 1950 г. на новата Alfa Romeo 1900 Saloon.Произвеждат се различни версии на Alfa Romeo 1900 като 1900С Sprint, Berlina и 1900С Super Sprint, също и джип с името 1900М, но главно за армията.
През 1954 се появява Giulietta и Spider
Alfa Romeo 1900 продължава да се произвежда и след някои промени и с още 10кс става Alfa Romeo 2000, представена също като Berlina и Spider. Alfa Romeo 2600 се представя през 1962 г. в Berlina, Spider и Sprint варианти, и е първата, която използва дискови спирачки.
1972 г. е годината на революционните промени за Alfa Romeo с представянето на Alfasud, първата Алфа с предно предаване, конструирана от Rodolfo Hruska.
1980-1990 година Alfa Romeo не успява повече да следва процеса на растеж,и през 1986 г. Finmeccanica я продава на FIAT Group, който я събира заедно с Lancia в едно ново прегрупиране, наречено „Alfa Lancia S.p.A.“, което започва дейност през 1989 г. ArnaAlfa Romeo Arna е разработена в саюз с Nissan. Тази кола се е произвеждала само две години (от1984 до 1986 г.) и не е постигнала особена слава.
1990-2000 година Това е десетилетието на възраждането и големите промени. Традиционното задно предаване е забравено, спира се производството на Boxer моторите, новите редови мотори са с блок от ФИАТ, но се запазва T.S технологията, платформите и окачването на първите представители също са от ФИАТ. Запазват се единствено V6 Арезе моторите.
През 1992 г. от завода в Помиляно д’Арко излиза модела Alfa Romeo 155, който замества Alfa Romeo 75,Агресивния стил и високите показатели са запазени, като е наблегнато и на сигурността, удобството и качеството .Alfa Romeo 155, модел от новата епоха за италианците. Високото ниво на комфорт при невероятните ходови качества са спомогнали той да има многочислени почитатели.
През 1994 г. на Салона в Торино е представена , 145/6 която е родена в Centro Stile с директор Валтер де Силва. 145/6 замества 33 и наследява гамата от двигатели боксер. Това е първият модел при който особено внимание е обърнато на сигурността: с усилено купе, разглобяема колона на волана, въздушни възглавници за водача и пътника до него, ABS и противопожарна система FPS.През 1997 г. се отбелязва генерална промяна под капака на 145 и 146: двигателите боксер излизат от производство и са заместени от 4-цилиндрови, редови Twin Spark с 16 клапана и променливи фази на газоразпределение.
Alfa GTV и Spider дебютират на Салона в Женева през 1995 г. Родени от сътрудничеството между Centro Stile Alfa Romeo и Пининфарина, Alfa GTV показва агресивна елегантност от висотата на най-добрите традиции на марката.
1997 е годината на Alfa Romeo 156 която съчетава стил и технически напредък. Модела замества успешния Alfa Romeo 155 и наследява от него гамата бензинови двигатели Twin Spark и много от механичните решения. Alfa Romeo е първия конструктор в света въвел система с директно впръскване „common rail“.Alfa Romeo 156  скоро го обявили за един от най-красивите автомобили в света .
През 2000-та година компанията навършва 90 години и на Международния Автомобилен Салон в Торино е представена завладяващата Алфа 147. Това е красив и дързък автомобил, с показатели, сигурност, оборудване и комфорт, характерни за модели, отговарящи на значително по-високи категории.Alfa Romeo 147 се смята не случайно за най-спортния модел от голф-класата. Отличната динамика и външен вид предизвикват разговори за качеството на марката Alfa Romeo. Това дава основание за титлата “Автомобил на годината-2001 г.
2005 година става дебютна за седана Alfa Romeo 159. Моделът е на изключително високо ниво. Качеството, комфорта и сигурността са невиждани досега за марката, и колата с право се смята вече в премиум сегмента наравно с челната „тройка“. Alfa 159 остава един от най-красивите автомобили за последните години. Излязлото на сцената в същата година купе Brera, прави фурор на автосалона в Женева и с право завоюва титлата за най-добър автомобил на изложбата. Много хора са смятали, че след модела 156 Alfa Romeo няма да може да направи нещо по хубаво. Но компанията доказва обратното и седанът 159 просто взривява автомобилния свят.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: